صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۳۴۴۵۶

جریان‌های شیعی ورسانه ها در پسا انتخابات عراق چگونه باید رفتار کنند؟ 

باید توجه شود که شرایط سیاسی عراق به مثابه یک بن بست برای جریان های شیعی به تصویر کشیده نشود. فضای سیاسی عراق همچنان درگیر اختلاف درباره شمارش آراء به عنوان یک چالش اساسی است. با این حال بعید است که بازشماری دستی آراء موجب تغییر چندان جدی در نتیجه انتخابات شود. به همین دلیل رایزنی ها برای تشکیل دولت جدید میان جریان های سیاسی مختلف به صورت مستقیم و غیر مستقیم آغاز شده است.
در این بین نکته مهم آن است که بیت شیعه نباید دچار اختلاف نظر جدی شود یا بخش هایی از جریان های شیعی بخواهند از سر ضعف به سمت اتحاد و ائتلاف با کردها و اهل سنت حرکت کنند. در این خصوص ضرورت دارد رسانه های جبهه انقلاب هم بر وحدت و انسجام جریان های شیعی تاکید کنند و هم از هر گونه موضعی که بیان کننده جهت گیری جمهوری اسلامی در فضای سیاسی عراق باشد، پرهیز نمایند.
توصیه هایی که باید مورد توجه قرار بگیرند: 
۱. شرایط سیاسی عراق به مثابه یک بن بست برای جریان های شیعی به تصویر کشیده نشود. زیرا امکان مذاکره و توافق میان جریان های شیعی به خصوص جریان فتح و صدر وجود دارد.
۲. مسئله اصلی در عراق، حفظ وحدت و انسجام میان جریان های شیعی است و به هیچ وجه نباید میان این جریان ها اختلاف ایجاد شود. در این خصوص توجه ویژه صورت گیرد که جریان صدر تحت هجمه های رسانه ای قرار نگیرد. طرح مسائلی همچون احتمال ایجاد ائتلاف میان جریان صدر و اهل سنت و کردها به هیچ وجه موضوعیت ندارد.
۳. از هر گونه اظهار نظر یا نشر تحلیل و گزارش هایی که مبتنی بر نقش یا دخالت ایران در فضای سیاسی عراق و تعیین دولت آینده باشد، به صورت جدی پرهیز صورت گیرد.
۴. در مورد شخصیت های سیاسی شیعی، هیچ نوع هجمه ای صورت نگیرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات